100 jaar CASAMODA
In 2024 bestaat CASAMODA 100 jaar en Head of International Sales Simone Herrmann en haar collega Lukas Hänsch zijn daar best trots op: “We zijn in de afgelopen eeuw uitgegroeid van een pure producent tot een zeer succesvolle systeemaanbieder. Het is ons gelukt om onze marketing in te zetten om maximale omzetresultaten te realiseren op de winkelvloer. Door marketing, monitoring van de verkoopcijfers en de doelgroepgerichte collectie kunnen onze partners goede verkopen genereren. We bedienen namelijk de consument op het juiste tijdstip, met de juiste kleding en voor de juiste prijs/kwaliteitverhouding, waardoor je omzetten en verkoopsucces planbaar zijn geworden. Daarom werken we met maandelijkse leveringen, ondersteund door marketingmateriaal in de vorm van flyers. Te vaak zie je nog dat een retailer een mooie, emotioneel gedreven collectie in huis heeft, maar dat de omzet achterblijft. Met CASAMODA weet je dat wat je in huis hebt ook daadwerkelijk verkocht wordt. Dat is zeker in moeilijke tijden heel belangrijk, want mode verkoop je om geld mee te verdienen.”
Consumentenactie
Voor het huidige zomerseizoen zijn ter ere van het jubileum speciale consumentenacties opgezet, die ook in 2025 worden doorgezet. “We hebben in de zomer een BBQ-actie om meer traffic in de winkels te genereren. Door POS-materiaal in te zetten, inclusief een echte Weber barbecue, vestigen we de aandacht op CASAMODA in de winkel. De retailer krijgt 50 setjes BBQ-handschoenen om cadeau te doen aan zijn klanten die voor meer dan € 90,- aan CASAMODA kleding kopen én je maakt als consument bovendien kans op het winnen van een echte Weber. Door middel van reclameflyers die wij betalen kan de retailer de consument naar zijn winkel trekken.” Wat namelijk momenteel ontbreekt in veel winkels is basis-aankoopfreqentie, geeft ze aan. “Er komen wel mensen……