A Fish Named Fred

 In Businessnieuws

A Fish Named Fred presenteert een nieuwe collectie die gebaseerd is op muziek. De SS21-collectie heeft drie leverblokken voor januari, februari en maart met elk hun eigen kleurthema’s en productassortimenten. “Van Reggae en Soul tot Funk, Rock en zelfs Techno: A Fish Named Fred heeft al deze elementen geïntegreerd in prints van toegangskaarten, DJ-Gear, gitaren, crazy crowds, kokosnoten, zonnebrillen, vlinders, equalizers en cocktails,” vertelt Rob Schalker. Bovendien eert het merk volgend seizoen Rock’n Roll-legende Herman Brood: “Herman Brood was naast onze eigen Rock ’n Roll Junkie ook een fantastisch grafisch kunstenaar. In het komende jaar 2021 is het 25 jaar geleden dat hij overleden is en ook zou hij volgend jaar 75 zijn geworden. Om hem te eren hebben wij een capsule met enkele van zijn iconische prints opgenomen in de Spring/Summer 2021 collectie.”

Responsible Fred
Uiteraard is ook Responsible Fred een belangrijk element in de collectie, geeft Schalker aan: “The Better Cotton Initiative, Global Organic Cotton Standard, Repreve Our Ocean en Control Union zijn enkele voorbeelden van certificaten waar onze fabrieken mee werken, om zo een steentje bij te dragen aan een duurzamere wereld.” Een belangrijke troef van elke Fred-collectie is volgens Schalker bovendien de mogelijkheid om kleuren en stijlen te combineren die bij conventionele labels vaak uit de weg gegaan worden. “Vandaar de lijfspreuk ‘Be Proud, Stand Out’. Er wordt gewerkt met stylesheets met verschillende suggesties hoe je de mooiste sets kunt mixen en matchen.”

Branded corners
De ontwikkelingen bij het merk staan ondanks deze lastige tijden gelukkig niet stil, meldt Schalker tevreden. “We zijn bij Fred gelukkig nog steeds in staat geweest om mooie branded corners te openen in Lille (Frankrijk) en Brighton (UK). Bovendien verhuisde onze Brand Store in Sofia (Bulgarije) naar een nieuw winkelcentrum.” Bij gebrek aan modebeurzen zal A Fish Named Fred dit seizoen echter zijn preview online doen via Fashion United, Fashion Cloud en Premium / Joor. Op zondag 2 en maandag 3 augustus organiseert het merk bovendien met een aantal collega’s uit de regio twee open dagen, zodat retailers en geïnteresseerden een voorproefje kunnen nemen op de SS21-collectie. Deze dagen zullen plaatsvinden op het hoofdkwartier van A Fish Named Fred in de suikersilo’s te Halfweg. Uiteraard worden hierbij alle voorzorgsmaatregelen van het RIVM in acht genomen. “En last but not least: we hebben als promotionele actie volgend seizoen een fraaie beach towel die kado gegeven kan worden bij aankoop van twee A Fish Named Fred producten.”

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0