Achteraf betalen Klarna nu ook in fysieke winkel

Klarna, bekend als aanbieder van achteraf betalen voor webwinkels, maakt achteraf betalen vanaf nu ook beschikbaar voor Nederlandse retailers met een fysieke winkel. Achteraf betalen kon al met Klarna in verschillende webwinkels. Nu maakt het bedrijf achteraf betalen ook mogelijk voor fysieke winkels. Het werkt als volgt: Wanneer een consument kiest voor achteraf betalen in een fysieke winkel, krijgt deze een QR-code, SMS of e-mail. De klant handelt de aankoop daarna verder af op zijn of haar telefoon, of via de klarna-app. De aankoop is na afhandeling ook te zien in de Klarna-app, evenals eerdere aankopen die via Klarna betaald zijn. Net zoals bij Betaal later in webwinkels, voert Klarna van te voren een risicocheck uit. Op basis van deze creditcheck wordt bepaald of de consument in aanmerking komt voor achteraf betalen.

Klarna neemt bij achteraf betalen in de fysieke store, net als bij webwinkels, het betaalrisico van de ondernemer over. Die laatste is daarmee gegarandeerd van zijn geld. Voor de service en de risicodekking betaalt de retailer wel een wat hogere fee dan bijvoorbeeld een iDeal-transactie.

“Wij zijn trots dat we onze populaire achteraf betaaloplossing nu ook in fysieke winkels in Nederland kunnen aanbieden”, aldus Wilko Klaasen, General Manager Nederland en België bij Klarna. “Steeds meer consumenten en klanten vroegen ons om ook in de winkel achteraf betalen mogelijk te maken. Daar zijn we in Zweden mee begonnen en inmiddels is In-Store beschikbaar in negen landen, waar Nederland nu dus ook aan is toegevoegd. Zo kunnen consumenten de vertrouwde smoothness van betalen met Klarna ook in de winkelstraat ervaren.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0