Agenten in beeld: Johan Maat van JM Modeagenturen

Agenten in beeld: Johan Maat van JM Modeagenturen

Johan Maat van JM Modeagenturen vertelt: “Retailers worstelen tegenwoordig met voororders”, merk ik. “Ze moeten hier steeds meer over nadenken. De verkoop in de winkel komt namelijk relatief laat op gang, vanwege seizoenen die later beginnen dan verwacht. Juist nu is het belangrijk om direct te kunnen inspelen op de behoefte van de retailer. Ik heb zelf twee labels overgenomen van Todays Traditionals, sjaals (Dante, red.) en handschoenen (Pearlwood, red.). Retailers kunnen gerust bij me aankloppen halverwege het seizoen. Vooral Borélio, met een korte productietijd van 3 tot 4 weken, kan snel leveren, waardoor retailers midden in het seizoen gemakkelijk kunnen bijsturen.”

Dit jaar

“Het doel van mij dit jaar is om bij bestaande klanten meerdere merken aan te kunnen bieden, waardoor ik als agentschap interessanter wordt. Verder zou ik heel graag 7Square bij meerdere retailers willen onderbrengen, een merk met veel potentie. Stabiliteit blijven bieden is belangrijk voor mij. Pasvormen worden steeds belangrijker, zowel bij Seidensticker shirts als bij de broeken van Borélio. Daar moet je wel voor gaan als specialist; dat is toch hoe je je onderscheidt van een totaalcollectie. Ondanks de grillige markt zie ik nog wel kansen in wat ik kan bieden. Op het gebied van private label zullen er de grootste mogelijkheden zijn. Met de labels als Dante, Borélio en JOB86 kan ik daar goed in voorzien.”

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0