Agenten in beeld: Robert Jan Hoeboer Agenturen
Robert Jan Hoeboer vertegenwoordigt meerdere merken, waaronder HAJO en Rezytex.
“Ik richt me voornamelijk op de midden en klassieke hoek met polo’s.
Ik merk dat de vraag naar polo’s en sweatshirts steeds groter wordt, elk
seizoen verkoop ik er meer. Ook valt het me op dat, ondanks dat ik meer
klassieke polo’s verkoop, mannen een beetje af willen stappen van
de streepjes. Er is steeds meer interesse in leuke prints en modieuze
kleuren. Deze trend begon ongeveer een jaar geleden en zet zich voort.”
In de afgelopen 6 of 7 jaar zag Hoeboer dat de vraag naar broeken van
Brühl en Hajo-producten steeds groter werd. “Retailers zien de merken
elders en willen het ook graag verkopen. In december heb ik een rondje
gemaakt langs de winkels en het valt me op dat ze allemaal zeer tevreden
zijn met de artikelen. Dat is goed om te horen!” De verkoop van Brühl
broeken is ook gestegen, vertelt Hoeboer. “Er is veel concurrentie op het
gebied van broeken. Elk seizoen lukt het Brühl om een modieuze collectie
te presenteren, mooie stoffen in veel kleuren en dessins.”
Trends 24-25
Ik verwacht dat enkele trends van deze winter ook in de H/W 2024/25
collecties zichtbaar zullen zijn, zoals bijvoorbeeld bij knitwear. Mijn
fabrikanten gaan niet op een wilde tour; ze volgen de trends en maken
wat de man van 40-plus zoekt.”
Verder verwacht Hoeboer dat er meer donkergroen zal worden verwerkt
in de nieuwe herfst-wintercollectie, zoals dat ook zichtbaar was in de
voorjaarscollectie. “Ook kleuren als bordeaux, petrol, curry en denim
worden belangrijk. Verder liep de mango kleur goed afgelopen seizoen.
Die zien we volgende winter terug.”
Andere verwachtingen in 2024-25
De pasvorm wordt steeds belangrijker, merkt Hoeboer op. “Het
moet allemaal comfortabel zitten, zeker niet te strak. Kleding moet
tegenwoordig zowel overdag als ‘s avonds op de bank goed
draagbaar zijn.” De prijzen van HAJO en Brühl blijven redelijk
stabiel. Al seizoenen lang zijn er minimale prijsverhogingen.