ALBERTO breidt managementteam uit
De broekenfabrikant ALBERTO uit Mönchengladbach heeft zijn managementteam uitgebreid. De oprichter, Georg Walendy, trekt zich terug uit de dagelijkse leiding, maar blijft als adviseur betrokken. Zijn kinderen, Anna Mühlen en Philipp Walendy, nemen belangrijke rollen over binnen het bedrijf. Anna zal als Managing Director verantwoordelijk zijn voor duurzaamheid, productie, logistiek, inkoop en IT, terwijl Philipp de productontwikkeling zal leiden. Beide hebben meer dan 15 jaar ervaring binnen het bedrijf en vormen samen met Marco Lanowy (verantwoordelijk voor verkoop, marketing en retail) en Jürgen Schmiedel (HR, financiën en controlling) de nieuwe directie.
Met deze vierkoppige directie blijft ALBERTO trouw aan zijn familiewaarden en behoudt het bedrijf zijn platte hiërarchie en moderne werkcultuur, staat in het persbericht van ALBERTO. Het bedrijf streeft naar een open cultuur waarin medewerkers actief worden betrokken bij belangrijke processen en worden aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen. “Dit bevordert de teamspirit en identificatie met de organisatie.” Volgens de nieuwe directie is transparantie en een open dialoog essentieel voor de verdere groei van het bedrijf.
ALBERTO heeft de afgelopen 20 jaar een groei doorgemaakt, met een omzetstijging van 22 miljoen naar meer dan 50 miljoen euro per jaar. Deze groei is mede te danken aan het gebruik van innovatieve, duurzame materialen en productietechnieken, zegt het merk.
Bron: ALBERTO
Op de foto: (van links naar rechts) Jürgen Schmiedel, Anna Mühlen, Marco Lanowy, Philipp Walendy