Brühl geeft volgas in 2025
Bij Brühl is het een enerverend jaar geweest, vertelt CEO Maro Nachtrab. “De periode na de corona-crisis was zwaar. Tot en met 2022 hadden we geen problemen, maar in 2023 hebben we voor het eerst in 10 jaar een verlies genoteerd. Vanwege hogere kosten – door gestegen grondstofprijzen en onzekere toeleveringstijden – maar ook vanwege het volkomen onverwachte faillissement van een grote afnemer die zijn levering nog niet had betaald. Dat noopte tot aanpassingen, maar in 2024 hebben we alles weer in de grip gekregen.”
Verkoop constant
De markt is ondertussen genormaliseerd en de leveringsketens functioneren weer zoals het moet, en sinds maart/april is de verkoop van Brühl constant gebleven, geeft Nachtrab aan.
Wel is in Azië wat veranderd: “China was pré-corona een goede markt voor ons als Duits luxemerk. Maar dat is nu moeilijker. In 2023 is de interne consumptie daar volledig ingestort door inflatie en economische crisis, en het gaat nu weliswaar langzaam weer bergop, maar de prijsstelling staat onder druk omdat er ondertussen teveel goedkope mode in China beschikbaar is en importeren vanuit Europa te duur geworden is. We hebben daarom besloten onze premium uitstraling verder te vergroten met nieuwe shop-in-shop systemen en tegelijk de prijsstelling strakker te zetten.”
Dit en veel meer leest u in de januari 2025 editie vakblad MannenMode.
Nog geen abonnee? Meld u hier aan.