De jubileumeditie van de Pitti Uomo was volgens de organisatie opnieuw record. Ten opzichte van de juni-editie van 2015 steeg het aantal bezoekers met 2,5 procent. De beurs werd bezocht door 20.500 inkopers, waarvan 8.400 uit het buitenland. In totaal kwamen meer dan 30.000 bezoekers naar Florence.
Buitenlandse aanwezigheid werd versterkt door positieve resultaten uit het Verenigd Koninkrijk (+ 18%), China (+ 14%), Duitsland (+ 5%), België (+ 7%), Japan (+ 3,5%) en de Verenigde Staten (+ 3%). Ook het aantal bezoekers uit Rusland (+ 8%) herstelde zich na een paar moeilijke seizoenen. Het aantal bezoekers uit Frankrijk bleef achter. De organisatie zoekt de oorzaak daarvan in de golf van stakingen die het land treft, de annulering van een groot aantal vluchten en het Europees Kampioenschap.
“Pitti Uomo heeft haar 90e editie op de best mogelijke manier gevierd”, zegt Raffaello Napoleone, CEO van Pitti Immagine, “Het was een bruisend evenement met veel nieuwe ideeën bij de stands. Ook de events waren nog specialer dan normaal, met grote namen in de mode, opkomende talenten en experimentele ontwerpers.”