Cavani floreert in Nederland
“House Of Cavani (HOC) floreert momenteel op de Nederlandse markt. We hebben een aanzienlijke en succesvolle groei doorgemaakt, ondersteund door onze deelname aan de Modefabriek, die heeft bijgedragen aan de uitbreiding van ons klantenbestand. We kijken er naar uit om onze aanwezigheid verder uit te bouwen en nauw samen te werken met de Nederlandse retailers om onze impact verder uit te breiden”, vertelt CEO Sukhi Mondair van House of Cavani als we contact opnemen voor een update over het merk.
Uitdagingen
Als een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde onderneming zorgde Brexit aanvankelijk voor aanzienlijke uitdagingen voor de verkoop van Cavani, aangezien het belangrijkste distributiecentrum zich in het VK bevindt, geeft Sukhi Mondair aan. “Het leidde tot verstoringen en beperkingen in het zakendoen met de EU. We hebben echter proactieve maatregelen genomen door ondernemingen op het vasteland van Europa te vestigen om deze tegenslagen op te vangen. Hoewel de internationale handel met EU-landen moeilijk blijft, hebben we een toegewijd team dat zich richt op overwinnen van de obstakels die Brexit met zich meebrengt.”
Voor de SS24-collectie zal House of Cavani zijn productassortiment aanpassen aan de trends en voorkeuren van de Europese markt, vertelt Sukhi Mondair desgevraagd. “Hoewel het weer in het VK het hele jaar door mild is, begrijpen we dat Europa extremere seizoenen kent. Om hieraan tegemoet te komen, introduceren we voor het zomerseizoen kostuums van lichtgewicht stoffen in combinatie met korte broeken. Daarnaast zullen we in het herfst/winterseizoen zwaarder gewatteerde kledingstukken aanbieden om warmte en comfort te bieden tijdens de wintermaanden.”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode.
