Christoph Brandts: “De consument wil nog steeds Fynch Hatton!”

Fynch Hatton heeft een in house designteam met een productmanager voor zowel de dames- als de herencollectie, vertelt Managing Director Christoph Brandts. “Ons designproces is gebaseerd op marktoriëntatie door op diverse locaties te gaan kijken wat er speelt. Daarnaast gebruiken we extra input van trendwatchers. Eerst kiezen we een kleurthema en daarna doen we de rest van het ontwerp. Daarbij werken we ongeveer anderhalf jaar vooruit, we starten dus nu al voor SS24. Die ruime designperiode heeft ook te maken met sourcing, want we willen niet tegen toeleveringsproblemen met bijvoorbeeld stoffenkwaliteiten aanlopen. Daarom kopen we ook onze materialen al in een zeer vroeg stadium in. Maar we zijn daarin wel realistisch, want als bijvoorbeeld de prijs van 100% kashmier garens te hoog is, zoeken we een alternatief. Aan de andere kant hebben we altijd 100.000 kledingstukken gewoon op voorraad. Dat komt omdat we strategisch inkopen en vroegtijdig productiefaciliteiten vastleggen om de capaciteit zeker te stellen.” Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode januari editie.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0