Création Gross presenteert strategie

 

v. l. nach r. Ralph Boehm Peter Gross Thomas Steinhart CreationGrossMet ‘Agenda 2020’ blikt Création Gross vijf jaar terug en worden de zakelijke doelstellingen voor de komende vijf jaar bepaald. Het middelgrote bedrijf, dat de merken CARL GROSS en CG-CLUB OF GENTS levert, zegt terug te kijken op een succesvolle afgelopen periode. “Tussen 2010 en eind 2015 steeg de omzet van  € 50.500.000 naar 65.000.000. We groeiden op alle kanalen en niveaus en merken dat het strikt scheiden van de twee merken werkt; het succes van deze strategie weerspiegelt zich in het groeiend aantal distributiekanalen in binnen- en buitenland.”

Optimalisatie
Deze positieve gegevens boden volgens Création Gross de kans voor verdere groeiplannen. Thomas Steinhart, sinds een jaar Managingpartner bij het familiebedrijf, en Ralph Böhm, General Manager, stelden een strategisch optimalisatieplan op dat de komende jaren invloed zal hebben op alle divisies en afdelingen van de organisatie. “Van inkoop, ontwikkeling, ontwerp, marketing, verkoop aan logistiek, financiële boekhouding en het optimaliseren van e-commerce prestaties; alles wordt de komende vijf jaar geoptimaliseerd.” Zo wil Création Gross de kerncompetities ‘pak, jas en vest’ van CARL GROSS verder benadrukken en wil het CG-CLUB OF GENTS verder uitbreiden als lifestylemerk. Daarnaast staan een optimalisatie van het NOS-management en een verhoging van de nationale en internationale bekendheid van de merken op het programma.

#maennerfreundschaft
Ter optimalisatie van het merk CG-CLUB OF GENTS lanceert Création Gross de campagne #maennerfreundschaft, waarmee het merk zijn smart casual en ambitieus karakter wil benadrukken. “We blijven pakken voor een jong publiek aanbieden en breiden de productgroepen verder uit”, aldus het merk. “Verder focussen we ons op onze profilering als lifestylemerk, met social media-activiteiten, maar ook met guerrilla-acties en onconventionele en in het oog springende promotie.”

Stappen maken
Voor de uitvoering van de plannen op ‘Agenda 2020’ is voor de eerste stap een budget van ongeveer 2 miljoen euro vrijgemaakt. Hiervan is 400.000 euro voor de campagne #maennerfreundschaft. “We hopen in de komende vijf jaar duidelijke stappen van groei te maken en op basis van de huidige planning lijkt dit goed mogelijk te zijn”, zegt Création Gross. “Dit ervan uitgaande dat de economische situatie in binnen- en buitenland niet aanzienlijk verslechtert.”

 

 

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0