De kansen van duurzame mode in de retail

De kansen van duurzame mode in de retail

Uit een recent onderzoek van het Next Fashion Retail (NFR) project blijkt dat klanten wel degelijk geïnteresseerd zijn in duurzame mode. Meer dan 80% van de klanten heeft interesse in het kopen van duurzame mode. Als het uiterlijk, de kwaliteit en het comfort van duurzame mode vergelijkbaar zijn aan die van niet-duurzame mode, vinden zij duurzaamheid zelfs belangrijker dan de prijs. Juist het fysieke bezoek aan een winkel maakt het mogelijk om het gesprek aan te gaan. Duurzame mode biedt dus een uitgelezen kans voor mkb multi-brand retailers de toegevoegde waarde van fysieke winkels te tonen. 

In het kader van het NFR-onderzoek is een toolkit ontworpen, bedoeld om het verkoopgesprek over duurzaamheid op gang te brengen en de drempel te verlagen. De NFR komt tot de conclusie dat voor het activeren van werknemers meer nodig is dan alleen het introduceren van de toolkit. Het geeft aan dat duurzaamheid een cultuurverandering vereist binnen het bedrijf. Dit begint bij de ondernemer die zijn medewerker moet informeren en motiveren om met duurzaamheid aan de slag te gaan. Hiervoor is door het NFR een gratis trainingsgids met spelvormen ontwikkeld die daarbij kan helpen.  

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0