De toekomstvisie van MAERZ Muenchen

De toekomstvisie van MAERZ Muenchen

Het huidige slechte voorjaarsweer is een voordeel voor een knitwear-fabrikant als MAERZ Muenchen, vertelt Managing Director Katja Beibl. “Dat klinkt vreemd, maar zolang het fris blijft verkopen we warme truien en vesten, veel meer dan wanneer de zomer al in maart begint.” De resultaten liggen dan ook op niveau, geeft ze aan. “We ontwikkelen ons nog steeds goed in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk en ook in Nederland zien we prima groeicijfers.”   

Kansen 

Kijkend naar de markt ziet Katja Beibl echter nog steeds volop kansen: “We doen in Nederland heel veel basics, maar de modieuze thema’s kunnen nog veel verder groeien. Daar zullen we de komende tijd dan ook op inzetten. Onze agent doet het uitstekend, maar we willen meer vertegenwoordigd zijn in het luxere segment in de Nederlandse winkel, beter zichtbaar worden, duidelijker herkenbaar zijn als leverancier van hoogwaardige kwaliteit. Daar zit voor ons groeipotentieel en daarom zullen we intensiever gaan samenwerken met retailers die MAERZ Muenchen verkopen. Bijvoorbeeld middels design display-meubels en shop-in-shop concepten.” Het merk moet in Nederland meer de luxe uitstraling krijgen die het verdient vanwege de hoge kwaliteit en duurzaamheid, geeft ze aan. En dan duurzaamheid in zowel de betekenis van ‘lang meegaan’, als in de betekenis van sustainable. “Dat is een zeer sterk argument om MAERZ Muenchen te verkopen: nee, we zijn niet goedkoop, maar onze truien kunnen wél 20 tot 30 jaar mee en bieden dus een fantastische value for money én sustainability in tegenstelling tot kleding die na een jaar versleten is.”   

Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode. 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0