Fynch-Hatton bouwt aan haar merknaam
“We zijn tevreden over 2024. Als Fynch-Hatton hebben we een zeer goed jaar achter de rug. Onze klanten deden goede zaken met onze producten”, vertelt managing director Christoph Brandts als we informeren naar de resultaten van afgelopen jaar. “Ook onze nabestellingen deden het beter dan voorheen, ons voorraadsysteem heeft zeer goed gefunctioneerd.” Hij zet wel een kanttekening bij dit succes: “We hebben tegelijkertijd gezien dat andere merken in de markt niet zo goed verkochten als Fynch-Hatton omdat consumenten in het algemeen minder geld uitgaven. Fynch-Hatton deed het uitstekend, maar andere productgroepen en merken bleven achter en daarom zijn helaas niet al onze dealers tevreden over hun totale resultaat. De grote retailers hebben een prima jaar gedraaid, maar bij kleinere retailers zagen we vaak dat o.a. de bezoekfrequentie lager was. Dit komt mede door externe factoren die je als branche helaas niet in de hand hebt. Wij leveren gelukkig een product dat commercieel nog steeds interessant is en we zien dat de consument dit op prijs stelt.”
Merk bouwen
Voor de komende herfst/winter is er veel gewijzigd in de collectie, vertelt Christoph Brandts. “Op detailniveau hebben we zeer veel aandacht besteed aan onze producten. Naast sturen op de prijs/kwaliteitverhouding ligt de focus nu namelijk meer op het merk Fynch Hatton. We willen bouwen aan onze merkbekendheid en dat betekent dat onder andere meer kleine details die ons onderscheiden. We willen echt gaan veranderen van een productleverancier naar een merknaam. De consument moet niet naar de winkel komen voor nieuwe kleding, maar omdat hij Fynch Hatton wil kopen.” Iedereen kan truien maken, maar niet iedereen is in staat om een merk op te bouwen, vat hij de doelstelling samen.
Dit en veel meer leest u in de januari 2025 editie vakblad MannenMode.
Nog geen abonnee? Meld u hier aan.