Fynch Hatton concentreert zich op vakhandel
2023 zien we een twee-cijferige groei’, vertelt Managing Director Christoph Brandts. “We zitten zelfs fors boven 2019.” Zowel als het gaat om het binnen- als het buitenland boekt Fynch Hatton goed resultaten, hoewel de procentuele groei in de exportmarkten sterker is dan in Duitsland, verduidelijkt hij. “We groeien met bestaande klanten en met nieuwe partners. Er zijn landen waar we net gestart zijn die het goed doen, maar ook de UK en Scandinavië draaien uitstekend en in Frankrijk zien we nog volop groeipotentieel.”
Specialistische retail
Op de Duitse thuismarkt zitten grote warenhuisketens en postorderbedrijven in de problemen en dat is van invloed op de mode-omzetten in het algemeen. Daarom concentreert Fynch Hatton zich bewust op de vakhandel, benadrukt Brandts. “In Nederland was dat altijd al zo, want daar heb je bijna geen grote warenhuisketens meer, maar het geldt ook voor onze overige exportmarkten. Alleen in België werken we nog met Inno. Wij concentreren ons dus echt op de specialistische retail, de ‘local heros’. Die kennen hun klanten en dat zorgt voor de beste resultaten. We verkopen namelijk een product met emotie, en daarbij is de vakhandel cruciaal omdat die de service en beleving biedt die nodig is. Als je als retailer service en kwaliteit levert en je hebt een mooi productpalet, dan kun je momenteel goede zaken doen.”