‘Fynch-Hatton streeft naar klimaatneutraalheid’

“Casual is in de crisis zeer populair gebleken en dat hebben we gemerkt in de verkopen, de Nederlandse consument is zeer trouw aan Fynch-Hatton gebleven en het gaat dan ook goed met het merk in ons land”, vertelt Ton Enthoven van agEnthoven. “De verkoop kwam in het voorjaar iets later op gang dan normaal door de winkelsluitingen, maar de zomer was niettemin goed. Ook het herfst/winterseizoen van 2021 was tot november heel goed en oktober was zelfs ver bovengemiddeld. Toen het moment kwam dat de horeca om 17.00 uur dicht moest ebde het pas een beetje weg. Fynch-Hatton kon bovendien heel goed leveren omdat ze haar supply chain over de gehele linie monitort en snel kan bijsturen. Het merk is namelijk uiterst actief met automatische nabestellingen, auto-replenishing via EDI-cijfers en fashion cloud en al die kanalen deden hun werk uitstekend, waardoor onze dealers constant konden blijven doorverkopen. We zijn dus heel erg tevreden over afgelopen seizoenen.”

Duurzaamheid als basis
Een belangrijk argument om Fynch-Hatton te verkopen is behalve het uitstekende nabestel-systeem en de actuele collectie ook de duurzaamheid van het merk, vertelt Ton Enthoven. “De consument is de afgelopen jaren steeds bewuster geworden op dit gebied en geneigd om eerder duurzaam te kopen als hij de keuze heeft. Volgens Fynch-Hatton betekent duurzaamheid het nemen van verantwoordelijkheid in ons aller belang, betrokken te zijn bij de toeleveringsketen en een betrouwbare partner te zijn voor dealers, klanten en leveranciers op zowel ecologisch, economisch als sociaal gebied. Duurzaamheid is dan ook verankerd in de bedrijfswaarden sinds het merk werd opgericht en dat is herkenbaar in het logo: een Acacia-boom. Het streven van Fynch-Hatton is om in 2025 volledig klimaatneutraal te zijn, en dit jaar moet al 60% van de collectie duurzaam zijn. Volgend jaar moet het percentage duurzaam geproduceerde grondstoffen in de collectie 100% zijn. Daartoe wordt bijvoorbeeld maximaal ingezet op BCI-katoen. In 2024 wil Fynch-Hatton CO2-neutraal zijn en de complete productieketen transparant hebben.”

Collectie HW22
Dat duurzame productie een goede collectie oplevert, moge duidelijk zijn uit de nieuwe HW22-collectie, geeft Enthoven aan. “Voor HW22 presenteert Fynch Hatton drie capsule-collecties. De eerste levertermijn van 15 juli – 15 augustus heeft als thema ‘Ready for Style’. Subtiele garen-looks maken een statement in jersey, terwijl overhemden met geruite patronen, slimme prints, grafische ontwerpen en bloemmotieven voor afwisseling zorgen. Daarbij passen de basic stretch chino met een nieuwe, modernere pasvorm, een nieuwe, brede collectie denims en een 5-pocket met structuurprint perfect. Een sweatjack met polokraag en atletische ritsdetails maakt de Fynch-Hatton-look compleet, samen met overshirtjacks van gekleurd denim en lichte basic pufferjacks en waistcoats.” De tweede capsule wordt geleverd tussen 15 augustus en 15 september en heeft als thema ‘Fashion Forward’. “Nieuwe looks en nieuwe texturen domineren dit seizoen met fijne katoen-zijdemixen en wollige gareneffecten. Verfijnde jacquard-dessins zijn de highlights van de breicollectie. Nieuwe hybride stijlen gemaakt van een intertechno-stof en casual dubbelzijdige lange mouwen en rugbies met een nieuw, gestreept ontwerp maken de collectie compleet. De ruitmotieven zijn groter, meer casual, en de stoffen winterser. Gedurfde kleuren die bij zowat alles passen en nieuwe, atletische overhemden maken de selectie af. Ga de buitenlucht in met een overshirt, corduroy jack en lichte, gevoerde blousonjacks van katoen of geitensuède en lamsnappa!”

Great outdoors
‘The Great outdoors’ is het derde thema, met levering tussen 15 september en 15 oktober. “Deze collectie wordt gekenmerkt door verfijnde tweekleurige optiek, kabeltruien, argyle-patronen en veelkleurige strepen. Zelfs de belangrijkste merino-kasjmierstof is verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren. Sportieve truien en vesten met ritssluiting van fijne polarfleece met veel details, evenals truien en vesten met ritssluiting in verfijnde visgraat-look maken het aanbod compleet. De musthave is een corduroy overhemd met een iets oversized snit. Met omkeerbare pufferjacks, parka’s met verschillende designs, wollen overshirts en jassen met nepbontkragen ben je klaar voor de buitenlucht.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0