“We gaan overzee om de markten van het Verenigd Koninkrijk en Ierland te veroveren”, aldus GAASTRA. Het nautische lifestylemerk maakte vorige week zijn debuut in het Verenigd Koninkrijk tijdens de MODA fashion fair in Birmingham. “Nu het merk al in meer dan twintig landen aanwezig is, is het Verenigd Koninkrijk de logische volgende stap.” Volgens CEO Oliver Frielingsdorf is dit het perfecte moment voor een uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland. “Alle ingrediënten zijn aanwezig om door te gaan en te versnellen, niet alleen wat betreft de producten die we aanbieden, maar ook met betrekking tot onze infrastructuur, logistiek en ons back-office”, vertelt hij.
In GAASTRA’s strategie voor marktuitbreiding is een verband met water belangrijk. “Een merk als het onze, dat zo diep verbonden is met zeilen, is van nature makkelijker te verkopen in landen of steden die echt een band met water hebben”, zegt Verenigd Koninkrijk-vertegenwoordiger Jason Lynch. “Het karakter en de situatie in de markten van het Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen een perfecte match met GAASTRA. Omdat het eilanden zijn, zullen outdoor wateractiviteiten zeker aansluiten op de gezonde lifestyle die elk jaar populairder wordt. ”
Lancering tijdens de MODA
GAASTRA is tevreden over haar lancering tijdens de MODA. “De nieuwe Lente/Zomercollectie werd goed ontvangen”, aldus Lynch. “Je kon duidelijk zien dat het publiek geboeid was door het merk, de producten en de kwaliteit. We willen GAASTRA nu introduceren bij de belangrijke grote spelers die het merk op gelijke hoogte zullen plaatsen met de juiste merken.” GAASTRA ging onder andere in gesprek met House of Fraser, Selfridges, Harvey Nichols, Liberty of London, NEXT, John Lewis, ASOS, Harrods, Arnotts en Blacks. “Deze bedrijven staan aan de top van hun sector en hebben een bestaande klantenbasis die het erfgoed, de kwaliteit en het profiel van GAASTRA begrijpt.”
De komende jaren wil GAASTRA bij de beoogde retailers geloofwaardigheid opbouwen. “We willen bij gerenommeerde klanten een reputatie vestigen van professionele functionaliteit en commercieel ontwerp, en daarnaast onafhankelijke kwaliteitszaken op strategische locaties openen.”