gardeur focust op moderniteit
“De nieuwe collectie is goed ontvangen, maar het is daarom momenteel ook heel erg druk. De agenda staat vol met afspraken.” Simon de Bruin van House of Trends, de Nederlandse agent van gardeur, geeft aan dat 2024 een soort rollercoaster was. “We kregen te maken met het faillissement van een behoorlijk grote klant met meerdere filialen en dat zorgt uiteraard voor hoofdbrekens. Maar gelukkig hebben we er ook nieuwe klanten bijgekregen en zijn er uit dat faillissement diverse filialen overgenomen door andere ondernemers, dus alles bij elkaar is het goed gekomen. Voor 2025 kunnen we dus 100% reparatie van onze afzet tegemoet zien. De doorverkoop was in de zomer van 2024 in het algemeen gesproken goed en ook het huidige winterseizoen ziet er goed uit. Met name modieuze broeken slaan aan. Onze resultaten zijn daarom vergelijkbaar met vorig jaar. ”
Moderniteit
Als het gaat om de herfst/wintercollectie 2025-2026 blijft gardeur de ingeslagen weg vervolgen, vertelt De Bruin. “De focus ligt echt op moderniteit en vernieuwing! We merken dat onze vernieuwingen eerder opgepikt worden dan onze klassieke broeken dus gaan we daar mee door. De basiscollectie is minder populair aan het worden ten gunste van moderniteit. We zien ook dat verkopers in de winkel het leuk vinden om vernieuwingen te verkopen en daardoor zijn inkopers op hun beurt meer geneigd om moderne en modieuzere broeken te bestellen.”
Dit en veel meer leest u in de januari 2025 editie vakblad MannenMode.
Nog geen abonnee? Meld u hier aan.

