GDS: retailers staan open voor nieuwe aanbieders

Retailers hadden tijdens de GDS van 10 t/m 12 februari jl., grote belangstelling voor nieuwe exposanten. Dat blijkt uit het onderzoek dat de beursorganisatie onder bezoekers hield. De helft van de ondervraagden gaf aan dat ze tijdens de beurs een nieuwe leverancier hadden gevonden. 80 procent van de ondervraagden gaf aan in de afgelopen drie jaar voor een deel van leverancier te zijn veranderd.

Voor 64 procent van de bezoekers was de timing van de beurs goed. Drie van de vier ondervraagden gaf aan de GDS in eerste instantie te bezoeken om zich te informeren. Ondanks dat gaf tweederde van de bezoekers aan ook orders te hebben geplaatst.

Deze editie van de GDS telde in totaal 15.200 bezoekers, waarvan 44 procent van buiten Duitsland kwam. Opvallend was dat er minder kledingretailers naar de GDS kwamen. Dat is mogelijk te wijten aan dat de beurs niet direct volgde op de ordercyclus voor mode in Düsseldorf.

Werner Matthias Dornscheidt, President & CEO van de Messe Düsseldorf, had graag een hogere opkomst van retailers gezien. “De schoensector bevindt zich momenteel in een crisis”, zegt hij. “We zijn teleurgesteld dat niet meer bezoekers naar Düsseldorf kwamen, des te meer omdat degenen die de GDS wel bezochten, ons concept hoger waardeerden dan tijdens de voorgaande twee seizoenen.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0