Gerhardt Kränzle ‘Hiltl is geloofwaardig’

Gerhard Kränzle, CEO van Hiltl, is zeer tevreden over de huidige resultaten van het merk. “Tot pakweg midden oktober hebben we 95% kunnen uitleveren, dus hebben we een goed jaar gehad.” Vooruitblikkend op 2023 denkt Gerhard Kränzle dat het echter nog een zwaar jaar wordt. “Omdat er nog naweeën zijn van corona en ondertussen alweer nieuwe crises zijn opgedoken die onzekerheid geven in de markt. Dat werpt de vraag op hoe je daarmee omgaat in je collecties.’ Uitleg over die collecties komt van Maria Hebel, Head of Design bij Hiltl. “Ons designteam bestaat uit twee personen in eigen huis. We zijn beslist trendvolgend in onze collecties, dat is een economische beslissing die gebaseerd is op verkoopbaarheid. Hiltl broeken moeten verkocht worden en niet dienen als exclusieve rekvulling.” Maar Hiltl laat zich wel inspireren door high fashion geeft ze aan: “We halen inspiratie uit Italië en we zorgen voor een Italiaanse attitude in onze ontwerpen. Dat is de basis voor tijdloze klassiekers met modern comfort en materiaalgebruik.” Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode januari editie.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0