partner content:
Gevarieerde mix op NEXTDOORman
De splinternieuwe herenmodebeurs NEXTDOORman, op 8 juli in Fletcher Hotel Nieuwegein, belooft een zeer gevarieerde en complete mix aan modemerken, van broeken en shirts tot kostuums en ondermode. Initiatiefnemer Rein Noordzij legt uit aan Mannenmode hoe hij tot het organiseren van deze zelfstandig georganiseerde nieuwe B2B-beurs gekomen is.
Grote behoefte aan contact
“Als het gaat om herenmode is er in Nederland maar een zeer beperkt beursaanbod, terwijl er grote behoefte is aan contactmomenten tussen de leveranciers en de moderetail. Voor veel merken is het steeds lastiger om een beursdeelname te realiseren op lokaal niveau, terwijl er vanuit de retail juist steeds minder naar grote buitenlandse beurzen afgereisd wordt. NEXTDOORman is dus ontstaan uit de behoefte om je merk op lokaal niveau te exposeren en in direct contact te komen met de detaillist.” Want een beurs is meer dan een grote showroom, geeft Noordzij aan. “Het is ook een ontmoetingsplek; je ontdekt er trends en nieuwe collecties; en je spreekt er veel verschillende mensen uit de branche, wat tot inspiratie en nieuwe inzichten kan leiden, zeker als het aanbod aan exposanten zo divers is als bij NEXTDOORman.”
Twintigtal exposanten
Dat exposantenaanbod bestaat uit een twintigtal merken en agenten, waaronder niet de minste namen in de modebranche, vertelt Noordzij. “Zo hebben we onder andere Attraverso en Fulco, Baileys menswear, Giordano, Thomas Maine, Cars jeans, Tom Tailor, Lerros, Raizzed, Suvé modeagenturen, Ceceba nightwear, Fynch Hatton, Hiltl, Flexx-menswear, Lindenmann accessoires, Cabano, New Canadian, Tasdesign, Reset, Donders en COJ jeans. Al met al dus een heel compleet aanbod met een goede mix van stijlen en productgroepen die volop potentie bieden voor de retailer. NEXTDOORman biedt hiermee een platform om de groei en ontwikkeling van de mannenmode-industrie in Nederland verder te stimuleren.”
Voor meer informatie over NEXTDOORman kunt u contact opnemen via: info@nextdoor-man.nl of 0653214161.