Gratis tattoo’s en marathons in pak

In 2015 presenteerde Création Gross onder de naam ‘Agenda 2020’ het plan voor de komende vijf jaar. Het doel: een jaaromzet van 100 miljoen euro. “We zaten vorig jaar op een omzet van 68,2 miljoen, dat is 5 procent meer dan het jaar ervoor. Momenteel zitten we ook al op een plus van 5 of 6 procent met het vooruitzicht dat dit tegen het einde van het jaar nog 2 procent is gestegen. Daarmee lopen we, zeker gezien de situatie in de markt, behoorlijk op koers,” vertelt managing partner Thomas Steinhart.

Naast de omzetdoelen omvatte het plan nog zo’n 150 andere projecten. “In 2015 hebben we er daarvan negen afgerond, nu zijn dat er 66. Dat omvat alles van reorganisaties op het gebied van sales, productie en transport tot het aanstellen van een fulltime social media manager. De belangrijkste ontwikkeling is wat mij betreft echter de nieuwe CG-Club of Gents showroom. Deze bevat enorme ramen en staat midden tussen de productie, zodat bezoekers direct kunnen meekijken hoe de collectie gemaakt wordt. De showroom is ontworpen als een club, met onder andere stalen deuren, een lounge area en een bar, helemaal in lijn met de image van CG.”

Qua marketing weet het bedrijf met beide merken de laatste tijd de publiciteit te halen met ludieke acties. “Bij CG-Club of Gents zijn we de campagne ‘suited en inked’ begonnen, waarbij we een tatoeëerder inhuren die gratis tattoo’s zet bij klanten. Toen we dat voor het eerst deden bij onze Duitse klant Breuninger, kwamen er zo’n vierhonderd mensen op af en we hebben er 250.000 nieuwe Facebookfans aan overgehouden. Een enorm succes! Bij Carl Gross richten we ons meer op de functionele en technische kant, maar ook daar wordt een ludieke actie niet geschuwd. Een belangrijk nieuw item is het temperatuur regulerende ‘37,5 Degree Suit’. Als het koud is, houdt het je warm en als het warm is, koelt het je af. Om dat te promoten zijn we begonnen mensen in het kostuum marathons te laten lopen. Daar hebben we het wereldrecord ‘hardlopen in pak’ mee op onze naam weten te zetten. Inmiddels hebben we dat met meerdere van onze klanten in verschillende steden gedaan. Dat is telkens weer een groot succes, zowel voor onze klant als voor de bekendheid van het merk.”

Wat eigenlijk niet een van de projecten uit het plan was, maar dat inmiddels wel is geworden, zijn de premiumlijnen van Carl Gross en CG-Club of Gents: Black en Savile Row. “Bij Carl Gross heeft de Black-line inmiddels een aandeel van 20 procent. Geïnspireerd door dat succes zijn we bij CG-Club of Gents aan de slag gegaan met Savile Row. CG-Club of Gents is natuurlijk al onze fashion lijn, maar Savile Row gaat daar nog eens flink overheen met prachtige kwaliteiten en zeer uitgesproken stijlen. We gaan daar komende seizoen de markt mee op, dus we hopen op net zo’n bom als bij de Black-line. Houd ons in de gaten!”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0