Groei maar ook kostenbesparing bij HUGO BOSS

Groei maar ook kostenbesparing bij HUGO BOSS

In de eerste helft van 2024 heeft HUGO BOSS een omzetgroei van 3% gerealiseerd, ondanks een uitdagende markt, meldt het merk. Hoewel de groei in het tweede kwartaal licht is afgenomen met 1%, heeft het bedrijf marktaandeel gewonnen voor zowel BOSS als HUGO. Een strategisch partnerschap met David Beckham en de succesvolle lancering van de denimlijn HUGO BLUE hebben bijgedragen aan de positieve resultaten.

De omzet uit de fysieke groothandel is met 7% gestegen in de eerste helft van het jaar, terwijl de online omzet op hugoboss.com met 3% is gegroeid. De nieuwe klantloyaliteitsprogramma HUGO BOSS XP heeft het ledenaantal met 30% verhoogd naar ongeveer 9,5 miljoen. De brutomarge is verbeterd door aanzienlijke efficiëntieverbeteringen in de wereldwijde inkoopactiviteiten.

Toch wegen marktonzekerheid en hogere bedrijfskosten op de EBIT-ontwikkeling, met een winst van 139 miljoen euro in de eerste helft van het jaar en 70 miljoen euro in het tweede kwartaal. Verder meldt HUGO BOSS dat de vrije kasstroom sterk is verbeterd door verdere optimalisatie van de voorraden.

Verwachte omzetgroei Q2
Voor de tweede helft van 2024 verwacht HUGO BOSS een relatieve outperformance met een verwachte omzetgroei van 1% tot 4%. De focus ligt op verschillende initiatieven om de groei van BOSS en HUGO te ondersteunen, waaronder een nieuwe campagne met David Beckham en Naomi Campbell. De EBIT wordt voor het hele jaar geschat tussen 350 en 430 miljoen euro.

Het bedrijf blijft zich inzetten voor kostenbeheersing en operationele efficiëntie om sterker uit de huidige marktomstandigheden te komen, zegt het merk.

Bron: HUGO BOSS

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0