Hajo kijkt positief vooruit

Hajo kijkt positief vooruit

Hajo Polo & Sportswear heeft de modegraad verhoogd en zet in op kleur voor volgend herfst/winterseizoen. “Voor ons was het erg belangrijk om een pakkende collectie te creëren met een duidelijke, gerichte boodschap en daarmee een sterke merkidentiteit te creëren. De collectie richt zich uitsluitend op de essentie van casual en smart casual en met name voor de Nederlandse markt hebben we goed gekeken wat wel en niet verkoopt”, vertelt managing director sales & marketing Wolfgang Müller als we vragen wat we volgend jaar van Hajo mogen verwachten. “We kijken naar efficiëntie. Iedereen probeert de kosten te verminderen en toch een brede collectie neer te zetten, maar wij concentreren ons juist op een collectie die concurrerend is en rendement oplevert. De concurrentie is intens, maar wij weten ons goed te handhaven!”

2024

“We hebben in 2024 goed verkocht in truien. Seizoenen en doorverkoopperiodes zijn weliswaar korter geworden, met name de winterperiode, maar het hangt wel af van het moment waarop begonnen is met de verkoop! De zomer wordt echt steeds belangrijker omdat de winter korter wordt. De periode voor kerst is daar het belangrijkst, want in januari en februari gebeurt er niet zoveel meer. Daarom zetten we nu meer in op een kleinere collectie met lichtere kleding in de winter, waardoor je die langer kunt verkopen.”

De nabestellingen waren wel hoger dit jaar door de goede doorverkopen, benadrukt Müller. “Daarin hadden we voorzichtig geïnvesteerd, maar misschien iets te voorzichtig. We hebben daarom nu meer NOS zodat we daarin goed kunnen naleveren. We zien namelijk voor volgend jaar kleine voororders, maar wel goede! We kijken dus positief vooruit!”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0