Hattric wil verder groeien
Hattric draait weer als vanouds. “Uiteraard waren er problemen gedurende de corona-periode, net als bij iedereen, maar ondertussen zijn de productie en toeleveranties al een tijdje weer helemaal op orde. We hebben SS23 zelfs vroeger dan verwacht kunnen uitleveren”, vertelt Brand Manager Carsten Steffen van Hattric. “Het gaat eigenlijk voorbeeldig.” Head of Sales International Marc Ramachers vult aan: “In 2022 zagen we een duidelijke plus in de omzet van ongeveer 30% als gevolg van de inhaalvraag na corona, wat zorgde voor een verhoging van de productie om aan die vraag te voldoen. Die productie is nog steeds hoger, aangezien we momenteel op een omzet zitten die zelfs boven die van 2019 ligt.”
Nederland
Ook in Nederland doet Hattric het goed, vervolgt Ramachers. “Het is voor onze agent Auke Nederhoed uiteraard geen fijne start geweest met de corona-crisis zo direct na het begin van zijn agentschap, maar we zijn in Nederland absoluut op de juiste weg en boeken goede resultaten. Het vertrouwen in Hattric is er bij de retailers, en dat is een goede situatie.” Carsten Steffen: “Ons exportaandeel is sowieso al tamelijk hoog, maar ik denk dat we nog veel meer potentieel hebben in Nederland. Daarom zetten we in op verdere groei voor volgend seizoen.”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode.