Haupt Fashion neemt Kitaro over dat eerder deze maand failliet ging. Het bedrijf zal officieel zorgdragen voor de levering van de voorjaarscollectie, maar heeft ook de rechten op het merk Kitaro en andere labels uit het portfolio van het failliete bedrijf verworven.
Volgens Hans-Joachim Flüchter, managing director van Haupt Fashion, zijn de marktomstandigheden voor de labels van Kitaro op zichzelf goed en zijn zij ook goed gepositioneerd in hun respectieve segmenten. “Dat Kitaro failliet ging had voornamelijk te maken met moeilijkheden rond het verkrijgen van groeifinanciering”, aldus Flüchter.
Ook Haupt zelf maakt een goed seizoen door. Ondanks dat de markt voor shirts onder druk staat vanwege online verkopen of weersinvloeden dat klanten weghoudt uit winkels, wist het merk volgens brand director Lutz Schira een jongere doelgroep aan te spreken met nieuwe stijlen, kleuren en 3D-prints. Daarmee heeft Haupt meer dan honderd nieuwe afnemers aan zich gebonden. Verder realiseert Haupt goede exportresultaten.