Zondag 26 januari 2020 markeerde de start van ‘s werelds grootste sportbeurs, ISPO München, waar 2.850 exposanten uit 55 landen alle belangrijke ontwikkelingen uit de wereld van sport, business en technologie presenteren. Het platform is naar eigen zeggen het belangrijkste branche-evenement voor retailers, fabrikanten en professionals uit de sportwereld, voor het uitwisselen van ideeën en informatie en netwerken. De beurs betrekt 18 volle zalen en tevens kan men uitkijken naar een uitgebreid ondersteuningsprogramma dat loopt tot 29 januari.
Meer en meer merken meldden zich voor het eerst aan om hun producten te presenteren op de beurs. Nieuwkomers van dit jaar zijn onder meer Save the Duck, met zijn assortiment veganistische kleding, en voor het eerst ook adidas Terrex. Andere bedrijven doen een welkome terugkeer, zoals adidas en ‘s werelds grootste actiesportbedrijf Boardriders, dat producten van Quiksilver, Roxy, Billabong, Element, VonZipper en DC Shoes vertoont, evenals Postcard die exclusieve modieuze kleding, sportkleding en skikleding verkoopt.
ISPO München maakt dit jaar voor het eerst extra ruimte beschikbaar voor de groeimarkt in schoeisel en beenmode. Hal A5 is ingericht als het zogenaamde Shoe Village. Exposanten presenteren hier de nieuwste ontwikkelingen in het segment behorende tot schoenen, sokken en aanverwante accessoires, allemaal onder één dak.
Omdat digitalisering al een rol speelt voor jongeren in de sportwereld, biedt esports, oftewel het competitief spelen van computerspellen, op de beurs een enorme kans voor merken en fabrikanten om deze doelgroep aan te trekken en te motiveren om enkele fysieke vrijetijdsactiviteiten te doen. In hal C6 en bij de oostelijke ingang kunnen bezoekers een divers esports-programma verwachten.
De beurs is nog te bezoeken tot en met 29 januari. Meer informatie: www.ispo.com/en/munich