Jack & Jones dat vandaag de dag bestaat uit zeven lifestyle brands, keert met een nieuw winkelconcept terug naar zijn denimroots. De Jeans Intelligence Studio moet klanten een ‘volledige denim experience’ geven. Jack & Jones wil met de store klanten inspireren en er zijn liefde voor denim laten zien.
De kern van het concept is de uitgebreide selectie jeans. Deze wordt getoond in een grote jeanswand die overzicht geeft van alle beschikbare fits en stijlen. De producten worden ontworpen met respect voor denimtradities en geproduceerd in samenwerking met leidende producenten in de industrie en state-of-the-art technologieën, aldus Jack & Jones.In de winkel staan ‘denim dealers’, verkopers met een enorme liefde voor en kennis over denim.
Om de authentieke denimcollectie compleet te maken wordt de jeansrange aangevuld met een complementaire selectie kledingstukken, accessoires en footwear. Verder is de collectie van Royal Denim Division verkrijgbaar. Deze collectie is geïnspireerd op het authentieke workwear van vroeger, maar vertaald naar de moderne man. Er wordt uitsluitend gewerkt met Selvedge denim uit Japan en Italië.
De eerste Nederlandse Jeans Intelligence Studio is gevestigd aan de Heuvelstraat in Tilburg.