Justin O’Shea creatief directeur Brioni

Justin O'Shea Street Style Milan Fashion Week '15Justin O’Shea, voormalig directeur bij de Duitse e-tailer MyTheresa, wordt per 1 april de nieuwe creatief directeur van het Italiaanse herenmodelabel Brioni. O’Shea vervangt de Britse Brendan Mullane, die vorige maand vertrok.

In zijn nieuwe rol zal O’Shea verantwoordelijk zijn voor zowel de collecties als het imago van het modemerk. “De huidige herenmodemarkt biedt unieke mogelijkheden. Het was dan ook geen moeilijke beslissing om deel uit te maken van de revitalisering van Brioni,” zegt O’Shea tegenover Business Of Fashion. “Ik ben gefascineerd door het unieke en rijke erfgoed van het merk. Dit modehuis heeft alle stukjes van de puzzel – het vakmanschap, de kwaliteit en het ongelooflijke archief. Ik sta te popelen om al deze elementen te herinterpreteren en deze relevant te maken voor de moderne klant.”

De Australische O’Shea werkte sinds 2009 bij de Duitse MyTheresa, dat in 2014 werd overgenomen door Neiman Marcus. In januari van dit jaar promoveerde O’Shea nog van global buying director tot global fashion director, maar eerder deze maand liep zijn contract bij MyTheresa af. Eerder werkte O’Shea ook als inkoper voor Al Ostoura, een luxe retailer in Koeweit.

Brioni, dat in 1945 werd opgericht, kampt al jaren met een verminderde omzet. Het modehuis kondigde daarom eerder deze maand een grootschalig herstructureringsplan aan, waarbij een derde van de banen, zo’n 1.200 in totaal, wordt geschrapt. Met O’Shea als nieuwe creatief directeur hoopt Brioni de omzet weer te kunnen opdrijven.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0