Kansen met REDMOND
REDMOND werd in 2006 opgericht. Het hoofdkantoor en de ontwerpstudio bevinden zich in Bielefeld, de logistiek in Oldenburg. De merkwaarden staan voor een positieve levenshouding en een familiale sfeer. De basis van het merk bestaat uit casual shirts en knitwear, aangevuld met city-overhemden, vesten en jacks. Alles in het instapsegment. In Noord-Nederland wordt REDMOND vertegenwoordigd door Sven Udo van Rush Fashion Group en per 1 september dit jaar wordt Jilesen Agenturen V.O.F. in Nieuwkuijk, met als aanspreekpartner Dennis Janssen, verantwoordelijk voor Zuid-Nederland. Om te horen welke kansen het merk biedt voor de retail sprak Mannenmode voor deze uitgave met Head of Sales International Andreas Kulik van REDMOND en Sven Udo.
Beste jaar
Het laatste jaar was het beste sinds we gestart zijn, antwoordt Andreas Kulik op de vraag hoe het momenteel gaat. “We ontwikkelen ons zowel in Duitsland als internationaal. En Nederland doet het als oudste exportmarkt heel goed. Een paar jaar terug zijn er wat organisatorische aanpassingen gedaan en dat werpt nu zijn vruchten af. We worden steeds bekender bij de vakhandel vanwege onze prijs/kwaliteitverhouding en onze betrouwbaarheid. In de corona-periode 2020-2022 hebben we bijvoorbeeld extra vertrouwen opgebouwd omdat we leveringszekerheid boden in die moeilijke periode, waardoor ons potentieel in Nederland verder is gestegen. Vorig jaar was er een bovendien enorme inhaalslag in consumentenvraag, maar omdat onze voorraden op orde waren hebben wij praktisch geen leveringsvertragingen gehad, in tegenstelling tot sommige andere merken. Dat heeft ons veel nabestellingen opgeleverd.” Sven Udo vult aan: “Zelfs zoveel nabestellingen dat de magazijnen razendsnel leger werden, maar omdat er voldoende voorraad was zijn we niet in de problemen gekomen.”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode.
