Kansen voor BRAX en Eurex in Nederland
De broeken van BRAX en Eurex zijn razend populair in Duitsland en ook internationaal speelt BRAX een grote rol: in Nederland is het merk al jaren sterk groeiende. Ook Eurex doet het hier goed. Tijd om contact op te nemen met Managing Director Sales & Marketing Marc Freyberg en Head of wholesale BRAX Nederland Jan-Henrik Vossenkämper voor een interview over het wat en hoe.
Uitdagende jaren
BRAX heeft een paar uitdagende jaren achter de rug als gevolg van Covid-19 en de recente Oekraïne-crisis, maar de populariteit van de herenkledinglabels die BRAX produceert is echter onveranderd hoog, vertelt Marc Freyberg. “In Duitsland ligt ons marktaandeel broeken in de doelgroep rond de 25-30% en in het buitenland, waaronder Nederland, groeien we al jaren. We hebben wel last gehad van de winkelsluitingen in corona-tijd. Die periode heeft tientalen miljoenen omzet gekost, met name in onze NOS-systemen. We hebben deze periode aangegrepen om de onderneming te herstructureren, af te slanken en ‘sneller’ te maken. 2021 was daarbij al een beter jaar dan 2020, omdat we gelukkig heel veel ervaring hebben met online. We zagen dan ook dat de verkoop daar heel snel steeg tot zo’n 40 miljoen euro. Vergelijk dat met onze totaalomzet van 320 miljoen in 2019 en je hebt een idee van de hausse in online. In 2022 veranderde de verhouding online/fysiek weer in het voordeel van de fysieke winkel en toen de corona-maatregelen opgeheven werden vanaf pakweg maart, maakten we weer volop omzet.”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de MannenMode juli editie. Bestel hierbij de juli editie van MannenMode.