Katja Beibl, MAERZ Muenchen: “New Luxury wordt hét thema voor 2024”
“De resultaten van MAERZ Muenchen zijn beter dan in 2022, maar de omzet van 2019 zal nog niet geëvenaard worden. We zijn tot midden vorig jaar goed op weg geweest omdat het in het voorjaar koud was, maar de temperatuur bleef vervolgens tot in oktober hoog en dat drukte de najaarsverkoop. Onze consument koopt namelijk wanneer hij iets nodig heeft”, verklaart Managing Director Katja Beibl. “Hij komt dus pas naar de winkel als het koud wordt. Niettemin draaien we dubbele cijfers qua groei momenteel.” MAERZ Muenchen was in 2019 klaar met de herpositionering van het merk en plukt daar nu de vruchten van, geeft ze aan. “We zijn tevreden, ondanks de crises die er afgelopen tijd op ons afgekomen zijn. De voorraad is op orde, de leveringen zijn op tijd en de productie draait zoals het moet.”
New Luxury
New Luxury wordt hét thema voor 2024, vertelt Katja Beibl. “MAERZ Muenchen staat voor New Luxury en die positionering wordt gewaardeerd door de retailers. Bij diverse partners hebben we echt fantastisch verkocht. We bieden speciale capsule-collecties en ook losse producten met een premium uitstraling en van hoge kwaliteit. In Nederland doet onze agent Theo Kip het goed en zien we nog een enorm potentieel. We hebben de Nederlandse man namelijk veel meer te bieden dan nu lijkt, omdat we in Nederland nog niet ons complete assortiment leveren en het aantal dealers nog klein is. Daar liggen dus volop kansen om uit te breiden!”