1

Mannenmode juli 2015

Mannenmode is een uitgave van Blauw Media Uitgeverij. In Mannenmode verschijnt onder andere businessnieuws, collectienieuws van verschillende merken en marktvisies. Ook komen achtergrondverhalen en interviews met retailers en agenten aan bod.

Retailers

Retailers aan het woord

Na een moeilijke tijd krabbelt de Retail langzaam weer overeind. De omstandigheden lijken iets verbeterd. Hoewel de consument nog altijd pessimistisch tegen de economie aankijkt stijgt de koopkracht geleidelijk. Toch hebben retailers, mede door een andere stoorfactor: de dollarperikelen, een sterk groeiende behoefte aan zekerheid en gedeelde verantwoordelijkheid

Modeprognose

Modeprognose voorjaar/zomer 2016

Bruggen bouwen
De huidige tijd kenmerkt zich door verschillende ontwikkelingen. Zo is er sprake van een toenemende kloof tussen arm en rijk en heerst er een cultuur van wantrouwen. We worden bespioneerd en privacy lijkt niet meer te bestaan. Deze periode van transitie brengt bovendien veel verwarring met zich mee; we bevinden ons in een tussenfase, waarin het oude al grotendeels achter ons ligt, maar het nieuwe nog niet echt is begonnen. We moeten opnieuw onze identiteiten ijken en onze positie bepalen.

Lenssen Mannenmode

De winkel van

Negenentwintig jaar geleden besloten Manja en Maarten Lenssen na een voorbereidingstraject om een eigen mannenmodezaak te beginnen in de Dorpsstraat van Mierlo. Al snel werd besloten dat het een mannenmodezaak moest worden. Anno 2015 zit het stel nog steeds in hetzelfde plekje aan Dorpsstraat, al zijn ze in vierkante meters de afgelopen jaren vijf keer zo groot geworden. “Na de laatste verbouwing in 2008 is de omvang van onze winkel zelfs verdubbeld.”

Vakbeurzen

Voor- en nabeschouwing vakbeurzen

In dit nummer voorbeschouwingen en nabeschouwingen uit de beurzenwereld.

Businesscase Gaastra

Wie aan Gaastra denkt, krijgt onmisbaar het beeld van zeezeilers voor ogen. “Het is een sterk imago”, geeft general manager Oliver Frielingsdorf direct toe. “Dat nautische verleden is onlosmakelijk met ons verbonden. Het is waar het kledingmerk op drijft.”

N.O.S.

N.O.S.

Het inkoopdilemma is groot. De grootste keuze heeft u bij de voororders, maar ook het grootste risico. Krijgt u de artikelen niet op tijd verkocht voor de steeds vroeger startende uitverkoop, kunt u fluiten naar uw marge. Veilig inkopen doet u via de N.O.S. programma’s van de leveranciers.

Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0