Leveranciers aan het woord

Monica Vos

Monica Vos, Marketing Director van Gils: “ We hebben er voor gekozen om onze winkels en outlets een aantal weken geleden te sluiten, om onze medewerkers geen onnodig risico te laten lopen. Vanaf 14 april gaan onze Nederlandse winkels weer open, op afspraak. We hebben alle veiligheidsvoorschriften kunnen toepassen en zullen niet meer dan twee klanten tegelijk in de winkels ontvangen. In de tussentijd loopt ons online kanaal natuurlijk wel gewoon door. We zien daar dat de meer casual items het goed doen, en hebben ook snel kunnen schakelen op een aantal nieuwe initiatieven. Die plannen lagen er al, en hebben we nu versnel met elkaar uit kunnen rollen. Enerzijds bieden we eindklanten het Tailored Box Concept. Na telefonisch contact met onze stylisten krijgen klanten een box thuisgestuurd met voor hen geselecteerde items. Datgene wat ze mooi vinden houden ze. We merken dat daar interesse voor is, het valt goed bij onze eindklanten. Voor onze wholesale partners hebben we een online shop-in-shop gecreëerd. Niet alle retailers hebben al een eigen webshop, of hebben begrijpelijkerwijs niet de expertise om er versneld één te creëren, met de benodigde traffic. We creëerden voor de retailers een gepersonaliseerde landingspagina die ze kunnen delen met hun klanten en via social media. De klant shopt dan in de online store, en de omzet wordt geregistreerd op naam van de retailer. Deze service is al actief en wordt al door een aantal van onze klanten gebruikt. Van het huidige seizoen waren onze collecties al bij onze retailers uitgeleverd.

Omdat we zelf ook 5 brandstores hebben in Nederland, kunnen we goed aanvoelen wat de retailers nu zou kunnen helpen. We kijken bijvoorbeeld naar het eventueel versmallen van de komende collecties (HW 20, FS 21) om zo de druk op zowel de productieketen als de retailers te verlagen.  Wat me opvalt is dat we, gedwongen door de omstandigheden, in staat zijn om snel nieuwe initiatieven neer te leggen. Dat doen we door klantgericht te blijven denken en ons af te blijven vragen hoe we hen het beste kunnen blijven bedienen. Je zou kunnen zeggen dat zij die zich aanpassen, de beste overlevers zijn. Ook denk ik dat het thema duurzaamheid, waar we de eerste stappen al mee maakten, in een versnelling komt. Deze situatie blijkt een goed moment om je hele proces tegen het licht te houden en je af te vragen; waarom doen we het zo? Als merk krijg je sommige veranderingen niet in je eentje voor elkaar. Ik verwacht eigenlijk dat merken de komende tijd nog meer met elkaar zullen optrekken om veranderingen teweeg te brengen.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0