MAERZ Muenchen versterkt positie

MAERZ Muenchen versterkt positie

MAERZ Muenchen gaat verder op de ingeslagen weg van New Luxury en zal haar aanwezigheid in het premium segment verder uitbreiden, laat managing director Katja Beibl weten in een gesprek over de toekomst en de komende collectie van het merk. Niettemin gaat er wel wat veranderen, vertelt ze: “Mijn functie zal in 2025 worden overgenomen door Louis Bezner, voor de Nederlandse markt gaan we een andere strategie hanteren en ook zullen we deelnemen aan Pittu Uomo, wat echt een mijlpaal is in het bestaan van MAERZ Muenchen.”

Strategische keuze

Dat MAERZ Muenchen de aanwezigheid in het premium segment verder versterkt is een bewuste strategische keuze, legt Beibl uit: “MAERZ Muenchen staat voor New Luxury en die positionering wordt gewaardeerd door de retailers, zo hebben we gemerkt. Ook in Nederland. Daar hebben we groei gezien, al is het slechts in één productgroep. We hebben weliswaar sterke concurrentie in Nederland, maar in de basis is er een goede uitgangspositie voor groei door innovatie. We hebben sterke partners waarmee dat mogelijk is. Ondanks de slechte algemene marktomstandigheden in de modebranche verwachten we dus in de toekomst het merk verder uit te kunnen bouwen in het luxe segment.”

Dit en veel meer leest u in de januari 2025 editie vakblad MannenMode.

Nog geen abonnee? Meld u hier aan.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0