Vanaf 1 juli 2015 treedt Maro Nachtrab (43) aan in de directie van de Rotenburger broekspecialist C. Brühl GmbH & Co. In navolging van Matthias Remus (61) zal Nachtrab, na Remus’ vertrek aan het einde van dit jaar, worden aangesteld als de nieuwe algemeen directeur van het bedrijf. De gedeelde directie van zes maanden moet de continuïteit in de ontwikkeling van C. Brühl waarborgen, aldus het bedrijf. Naast de commerciële taken zal Nachtrab zich om de verdere ontwikkeling van de merkstrategie en merkpositionering in de retail-sector bekommeren.
Hiervoor was Nachtrab verantwoordelijk voor de functie van Head of National Sales bij de Hersbrucker Création Gross, waar hij belangrijk was in de succesvolle ontwikkeling van het merk. Eerder werkte hij in de functie Director Sales bij LERROS. “Wij zijn verheugd met Maro Nachtrab een ervaren kenner van de textielindustrie aan ons bedrijf te kunnen toevoegen”, zegt Matthias Remus. “Zijn uitstekende kennis van de markt, verticale proceservaring en know-how van producten zullen ons zeker in staat stellen om de prestaties van de merken Brühl en Brühl Bros verder te versterken.”
Vertrek Matthias Remus
Matthias Remus zal op 31 december 2015 aftreden als algemeen directeur van C. Brühl. Hiermee sluit hij volgens het bedrijf acht succesvolle jaren binnen C. Brühl af. “Na de toetreding in 2007 wist hij in de moeilijke situatie tijdens de financiële crisis in 2008 en 2009 het tij te keren. Remus realiseerde dit door een continue verbetering van de kwaliteit van het product, een herlancering van het assortiment met modern design en de reconstructie van de jonge lijn Brühl Bros. De verbetering van de broek had zijn doorslag op de verkoopprijs, die aanzienlijk omhoog ging. De dealertevredenheid wordt weerspiegeld in het ‘Markt Intern’-onderzoek, waarin blijkt dat het bedrijf is verbeterd van de 11e plaats in 2011 naar de 3e plaats in 2014”, aldus C. Brühl.