Matthew McConaughey wordt het gezicht van OLYMP
De internationale herenkledingfabrikant OLYMP heeft Oscar-winnaar Matthew McConaughey aangetrokken als hun nieuwe merkambassadeur. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in de transformatie van OLYMP van productleverancier naar een lifestylemerk. De nieuwe campagne, gefotografeerd door de gerenommeerde Mario Sorrenti in Los Angeles, wordt vanaf voorjaar 2025 gelanceerd. Het merk verwacht dat deze samenwerking de merkbekendheid en aantrekkelijkheid wereldwijd aanzienlijk zal vergroten.
Mark Bezner, eigenaar en CEO van OLYMP Bezner KG, zegt: “Matthew McConaughey is een wereldster met een indrukwekkende carrière, sterke familiebanden en maatschappelijke betrokkenheid. Tijdens onze ontmoeting in Los Angeles voelden we direct een gedeelde waardering voor dezelfde waarden.”
Matthew McConaughey, geboren in Texas, staat bekend om zijn rollen in succesvolle films zoals Dallas Buyers Club (waarvoor hij een Oscar won), Interstellar en The Gentlemen. Naast zijn acteercarrière zet hij zich in voor de Just Keep Livin Foundation, een initiatief om middelbare scholieren te helpen bij het maken van gezonde keuzes. Ook is hij mede-eigenaar van het voetbalteam Austin FC en betrokken bij Pantalones Tequila, een biologisch tequila-merk.
OLYMP, gevestigd in het Duitse Bietigheim-Bissingen, is marktleider in herenoverhemden en actief in meer dan 40 landen. Met een omzet van 229 miljoen euro in 2023 blijft het merk groeien ondanks uitdagende marktomstandigheden, aldus het persbericht.