McGREGOR kiest expliciet voor retail
Samen met de retailer wil McGREGOR op een goede manier het verhaal van het merk neerzetten. McGREGOR kiest daarom expliciet voor een retail-model waarin fabrikant en detaillist samen verdienen.
Gerenommeerde merknaam

Ad van den Hoek
“We zijn verheugd samen met de retail een mooi hoofdstuk te kunnen toevoegen aan onze Heritage”, vertelt merkambassadeur Ad van den Hoek. “McGREGOR is een gerenommeerde merknaam en uit een Benelux-onderzoek naar de merkperceptie door Sue & The Alchemists blijkt dat mannen McGREGOR associëren met betrouwbare kwaliteit zonder opdringerige logo’s. Die inzichten sturen zowel de consumentencampagnes als de ondersteunende retail tooling, waardoor onze partners een breed publiek gericht kunnen aanspreken.”
Belangrijk in de huidige markt is dat veel retailers momenteel wikken en wegen: met wie ga ik zaken doen?, geeft Van den Hoek aan. “Je ziet daarnaast dat het consumentengedrag verschuift van street casual naar nette casual. McGREGOR biedt precies dát productpalet, in combinatie met een compleet ondersteuningsprogramma, waardoor retailers geld kunnen verdienen. We bieden een seizoenscollectie die een marge van 3.3 realiseert, een jaarrond NOS-programma met marge 3.0, een B2B-portal, consumentgerichte retail tools… We merken dat retailers die twee jaar geleden nog wat afwachtend waren, ondertussen ingestapt zijn.”
Erfgoed
“Met een erfgoed dat terugvoert tot 1921, een iconische polo in 21 kleuren als hero-item en een partnerschapsmodel dat marge koppelt aan minimale voorraaddruk, laten we zien dat klassiek DNA en moderne retail perfect samengaan. Retailers kunnen onze polo wekelijks bijbestellen via het B2B-portal, waardoor de kleur- en maatcurve altijd aansluit bij de vraag van dat moment. In de praktijk haalt de polo doorverkooppercentages van boven de 80% binnen zes weken, terwijl het voorraadrisico beheersbaar blijft. Door onze realtime replenishment verschuift de focus bovendien van voorraad naar omzetsnelheid. Voor winkels met groeipotentieel bieden we daarnaast een shop-in-shop concept; de pilot hiervan leidde tot een omzetgroei van 25% en wordt dit najaar gevolgd door een tweede shop-in-shop locatie op een A1-spot in Utrecht.”



Uitpakken tijdens Shift
Kennismaken met McGREGOR kan tijdens Shift op 29 en 30 juni in Zaandam, vertelt Van den Hoek.”Daar gaan we groots uitpakken en presenteren we de SS26-collectie. Tijdens deze beursdagen hebben we bovendien een mooi extraatje in petto! Shift zal ook de start worden van onze nieuwe campagne. De beurs biedt een fris en authentiek platform waar merken, retailers en andere professionals elkaar kunnen ontmoeten, inspireren en samenwerken, en dit sluit naadloos aan op onze doelstelling. De verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen! Kom langs in Zaandam of bezoek onze showroom in Gilze om kennis te maken met de collectie en de voordelen die we onze retailerpartners bieden.”