Meer dan dertig herenkledingmerken bij Pure London

Pure londonMeer dan dertig herenkledingmerken hebben tot nu toe ingetekend voor Pure London. Tijdens de komende februari editie introduceert de Londense beurs voor de eerste keer een segment voor mannenmode. Volgens Adam Gough, Sales Manager Menswear voor Pure London, is de beurs tot dat besluit gekomen na uitgebreid onderzoek. “We zagen dat binnen de Britse markt grote behoefte bestond aan een mainstream modebeurs voor de handel die zowel vrouwen- als mannenmode biedt.”

In de UK is de markt voor mannenmode de afgelopen vijf jaar met 13 procent gegroeid. Voor de komende vijf jaar wordt een groei voorzien van 22 procent.  Volgens Gough is het ook voor mannen steeds meer gemeengoed om naast het checken van de voetbalscores, ook hun favoriete modebloggers te volgen of via social media de laatste trends bij te houden.

Pure London richt zich op mid-to-premium high-end merken. De beurs verwacht dat het aantal van dertig merken die nu al hebben ingetekend voor februari, nog zal groeien tot zestig à tachtig merken.

Ondanks dat de meeste aankopen nog altijd offline plaatsvinden, blijven online kanalen aan populariteit winnen, ook voor de aankoop van cadeaus voor de feestdagen. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek van ActiePagina.nl in samenwerking met Centre for Retail Research (CRR).

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0