Sinds 1 oktober is Michael Nijhof aan de slag als sales manager bij Le Nord Agency. Hij houdt zich voor de volle 100 procent bezig met de expansie van het Scandinavische kledingmerk Matinique. “Maar de lijnen zijn kort”, zegt hij, “dus als ik iets kan betekenen voor onze armbandenlijn Pig&Hen, speel ik dat natuurlijk door.”
Nijhof noemt zichzelf een echt ‘retail-dier’. “Ik werk nu zo’n vijftien jaar in de retail, en heb onder meer een eigen winkel gehad in Almere. Het afgelopen jaar werkte ik voor Hugo Boss, als sales manager voor Boss Orange en Boss Green. Mede in die functie heb ik behoorlijk wat winkels kunnen zien.”
Wat Nijhof fijn vindt aan Matinique zijn de mogelijkheden die het merk biedt in de samenwerking tussen leverancier en winkelier. “Niet alleen hoe wij dat als Nederlandse agent kunnen aanpakken, maar ook in de ondersteuning die we daarin krijgen vanuit Denemarken. Ik ben nu veel op de weg om klanten optimale service te verlenen, zoals het geven van advies, het omruilen van kleding of het realiseren van bijverkoop. En natuurlijk behoort het aanbrengen van nieuwe klanten ook tot mijn takenpakket.”