Nieuw merk: Loop.alife

Op 10 oktober, de dag van de duurzaamheid, lanceert Loop.alife; een nieuw duurzaam, Nederlands lifestylemerk. Loop.alife werkt volgens de door haarzelf ontwikkelde standaard ‘truly circular’. Dat betekent zero waste; zoveel mogelijk gebruikmakend van gerecyclede materialen uit lokaal kledingafval en zonder gebruik van chemicaliën. De eerste collectie van Loop.alife bestaat uit tijdloze fundamentals voor mannen en vrouwen, zoals truien en vesten. Loop.alife omschrijft haar stijl als ‘elegant, eigenwijs en stoer’. Kenmerkend zijn de vergrijsde kleuren, die ontstaan door het bijzondere productieproces.

“De gemiddelde levensduur van een sweater is steeds korter. Dertig procent van de geproduceerde kleding bereikt überhaupt nooit een kledingkast. Hiervan zien we ook in Nederland de directe gevolgen: onze kledingafvalberg weegt 235 kton: 370 voetbalvelden vol. Bijna zeventig procent hiervan gaat direct de verbrandingsoven in”, zegt Ellen Mensink, oprichter van Loop.alife. “Ik vroeg me al een paar jaar geleden af hoe ik deze afvalberg zou kunnen laten slinken en de kledingindustrie duurzamer zou kunnen maken. Na uitvoerig testen lukte het vorig jaar om een kleinschalige collectie truly circular-truien te produceren. Dit jaar lanceren we met Loop.alife onze eerste volwaardige fundamentals-collectie. De ontwerpen zijn tijdloos, draagbaar en goed gemaakt. Ze gaan nog jaren mee: geen fast-fashion, maar slow-fashion dus. Zo werken de dragers van de Loop.alife fundamentals mee aan het verkleinen van de afvalberg.”

loopman1 loopman2

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0