Nieuwe huurders in het WFC Amsterdam

 In Businessnieuws

Zoals we eerder dit jaar al meldden, is het WFC Amsterdam volop in ontwikkeling. Dit jaar hebben drie nieuwe leveranciers een showroom geopend in het WFC Amsterdam: MF Labels, Comma en Coral Textiel. We stellen de betreffende ondernemingen even aan u voor.

Coral Textiel
Coral Textiel bestaat ondertussen al drie jaar. Het bedrijf heeft in het verleden voor andere labels geproduceerd, maar concentreert zich nu volledig op haar eigen modelabel Oohlala Amsterdam. “We zijn een jong en fris Nederlands label gericht op dames en meiden. De stijl is streetwear: fris, cool, stoer. Oohlala Amsterdam brengt jaarlijks twee collecties en daarnaast tweemaal per jaar twee capsules. We presenteren dus zes keer per jaar nieuwe kleding. Die collecties produceren we in Turkije, Nederland en soms ook in Italië bij geselecteerde leveranciers, alles om kwaliteit te kunnen garanderen. Want kwaliteit is de norm bij Coral Textiel. We hebben een goede naam opgebouwd met onze in eigen beheer ontwikkelde collecties en het WFC is dan ook blij dat wij voor een showroom in Amsterdam gekozen hebben.” De belangrijkste reden om in het WFC Amsterdam een showroom te openen is om meer retailers beter te kunnen bereiken: “Met onze showroom in het WFC is het eenvoudiger om contact leggen met detaillisten. Uiteraard gaan we ook de weg op, maar zeker in de huidige situatie is het belangrijk om vindbaar te zijn. En WFC Amsterdam is toch het hart van de Nederlandse modebranche. Voorheen zaten we ergens anders, maar dit biedt echt meer mogelijkheden. Met onze vestiging in het WFC verwachten we in de toekomst dan ook groei te kunnen realiseren. Momenteel hebben we een kleine showroom in gebruik, maar we hopen zo snel mogelijk door te kunnen schuiven naar een grotere. We hebben een goede keuze gemaakt, zo merken we.”
Coral Textiel, Showroom nr. 1.00.10

Comma Fashion
Comma Fashion is een merk dat valt onder de s.Oliver Group. In Nederland heeft Comma drie retailwinkels (Breda, Nieuwegein en Nijmegen). Comma werd opgericht in 1971 in Düsseldorf (DE) en werd door Bernd Freier (Founder s.Oliver) overgenomen. Sindsdien is Comma onderdeel van de s.Oliver group. Naast Comma Fashion vallen s.Oliver, QS designed by, Liebeskind en Comma Casual Identity onder de s.Oliver group. “De reden om voor WFC Amsteram te kiezen is dat Amsterdam natuurlijk een bruisende stad is,” vertelt Britt Maris, Officer Trade Marketing BeNeLux and France, s.Oliver Group. “De andere Comma showroom ligt in Brussel dus het was erg belangrijk om ook de Nederlandse partners en klanten dichterbij te kunnen ontvangen. Een ander vereiste was dat het WFC makkelijk te bereiken is voor iedereen. Het WFC biedt de mogelijkheid onze bekendheid in Nederland te vergroten, om onze klanten dichterbij te kunnen ontvangen en om natuurlijk meer klanten te mogen verwelkomen.”
Comma Fashion, Showroom 01.09.04

MF Labels
MF Labels is agent van de fashion labels Tessa Koops, Blue Fire, Elvy Bags and Belts, Y-Conic en Transmission. Sinds kort is MF Labels weer terug in het WFC Amsterdam. Monique Fontijn: “Ik heb een jaar of 20 in het confectiecentrum in Amsterdam gezeten, maar een jaar of vijf geleden vielen er een paar merken weg en ben ik verhuisd naar een andere locatie, waar ik een showroom-ruimte huurde. Dit jaar bedacht ik mij: met mijn voorraadmerken is het toch wel fijn als ik meer mogelijkheden heb. Toen bleek dat Tessa Koops, waarvan ik agent ben, haar showroom verliet, heb ik toch weer gekozen voor WFC Amsterdam en die vrijgekomen showroom gehuurd. Die ligt op een hele mooie locatie, zeer centraal en naast allerlei voorraad-showrooms, dus veel traffic.” Monique Fontijn ziet de voordelen van een vestiging in het WFC momenteel vooral vanwege de corona-maatregelen: Y-Conic en Elvy belts zijn voorraadmerken en Blue Fire heeft een NOOS programma en dan is het handig om in het WFC te zitten omdat klanten daar veilig langs kunnen komen en meerdere merken in een dag bezoeken.” Ze verwacht een spannende tijd voor de modebranche de komende maanden, want de toekomst is onzeker: “Niemand weet hoe de herfst gaat verlopen en ik hoor dat mijn klanten zich daar zorgen over maken . Wat gaat er gebeuren na de zomer?” Aan de andere kant is ze optimistisch: “Met Tessa Koops gaat het uitstekend, dat is een voororder-merk en haar collectie is zeer onderscheidend, het is comfortabele kleding die het uitstekend doet in deze tijd van thuiswerken, maar het natuurlijk ook goed doet om te flaneren nu vakanties en het bezoeken van een restaurant weer mogelijk zijn. Dat resulteert in een bijzondere goede doorverkoop. Ook Y-Conic verkoopt heel goed door, hun easy move kwaliteit loopt echt uitstekend. Je ziet dat er door de horeca-sluiting van het eerste half jaar nauwelijks geklede mode is verkocht, maar gemakkelijke kleding doet gewoon heel goed. Plus: de prijs/kwaliteit verhouding is heel scherp. Het leer van Transmission is stoer en vrouwelijk en styled eigenlijk alle bovengenoemde collecties mooi af, net als de riemen van Elvy Bags and Belts ”
MF Labels, Showroom 01.01.04

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0