Nieuwe thema’s én traditie bij Alberto
De fashion-branche is volop in beweging, maar het broekensegment is stabiel, vertelt Alberto’s CEO Marco Lanowy als we contact opnemen over de situatie in de markt. “De eerste helft van het jaar was lastig vanwege de weersomstandigheden, maar de afverkopen in de zomer waren goed. De overgang naar het najaar was zelfs nog interessanter omdat het zo lang warm bleef. De uitlevering van onze najaarsbestseller viel wat dat betreft perfect getimed, want we hadden de juli-leveringen verschoven naar augustus waardoor de handel langer Alberto zomerbroeken kon verkopen en ook langer kon nabestellen.”
Moderniteit
Voor het succes van Alberto dit jaar spelen meer zaken een rol dan het leveringsmoment, vertelt Lanowy. “De doelgroep voor stretch maakt zo’n 25% van de markt uit en daar zijn we heel sterk vanwege onze kwaliteit en onze moderniteit. Bedenk bovendien dat we pasvorm-modellen verkopen, daar zijn we echt specialist in. Dat wordt door de consument gewaardeerd!” Moderniteit komt in de collectie van Alberto altijd op de eerste plaats, geeft Lanowy aan. Qua moderniteit en fashion zullen er dan ook geen verrassingen zijn bij Alberto voor HW24-25, geeft Lanowy aan.