OFM zet duurzame stappen in retourbeleid voor feestdrukte

OFM zet duurzame stappen in retourbeleid voor feestdrukte

De feestdagen staan voor de deur, en met de jaarlijkse piek in online bestellingen bereidt OFM, specialist in herenkleding en modeaccessoires, zich voor op een toename van retourzendingen. Met een vernieuwend retourbeleid, uitgevoerd via het platform Returnless, maakt OFM deze drukke periode efficiënter, klantvriendelijker en duurzamer. Het initiatief moet zorgen voor hogere klanttevredenheid, minder administratie en een kleinere ecologische voetafdruk, zo meldt het persbericht van OFM.

Retourzendingen stijgen bij OFM tijdens de feestdagen met gemiddeld 55%, blijkt uit onderzoek, met 28 december als piekdag. Dit jaar zet het bedrijf in op QR-codes voor papierloze retouren, waardoor klanten eenvoudig digitaal kunnen retourneren. Volgens e-commerce manager Paul Wijnhoven draagt het nieuwe systeem bij aan een soepel proces én een positieve klantervaring. “Met dit initiatief willen we dit jaar het meest succesvolle piekseizoen ooit bereiken,” aldus Wijnhoven.

OFM combineert efficiëntie met duurzaamheid door het traditionele retourformulier te vervangen. Daarnaast kiest al 30% van de klanten ervoor om artikelen gratis in de winkel terug te brengen. Dit leidt niet alleen tot besparingen, maar biedt ook nieuwe verkoopkansen. “Het persoonlijke contact in de winkel verhoogt de kans op herhaalaankopen en versterkt de merkloyaliteit,” voegt Wijnhoven toe.

Met hulp van Returnless analyseert OFM retourdata om knelpunten te identificeren en het aantal retouren te verminderen. Bij sommige productcategorieën leidde dit al tot een daling van 60%. Returnless ondersteunt meer dan 750 webshops en biedt oplossingen voor stressvrije retouren in drukke periodes, zegt het persbericht.

bron: OFM

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0