In het tweede kwartaal van 2019 heeft H&M in Nederland een omzet geboekt van 1,7 miljard Zweedse kronen. Omgerekend is dat zo’n € 166,6 miljoen. In 2018 behaalde H&M in hetzelfde kwartaal nog € 160,9 miljoen. In Zweedse kronen betekende dit een omzetstijging van 3%. De nettowinst van H&M kwam uit op € 433,2 miljoen. De totale omzet liep op tot 57,4 miljard Zweedse kroon, omgerekend €5,4 miljoen, meldt Retailnews.
Naast de kwartaalcijfers maakte het Zweedse modeconcern bekend dat het zijn outletconcept genaamd Afound dit jaar nog naar Nederland brengt. Nederland is de tweede markt waar het nieuwe concept wordt gelanceerd. Vorig jaar introduceerde H&M Afound in Zweden. In de winkels van Afound worden tweedehands producten van zowel H&M’s eigen collecties als producten van derden tegen een lage prijs verkocht. H&M wil het concept nu verder in Europa uitrollen.
Next-day-delevery is nu beschikbaar in 12 markten en in een aantal van deze markten is same-day-delivery getest. Deze service is inmiddels in een paar landen gelanceerd, waaronder in Nederland.