Omzetdaling Scotch & Soda

Voor het eerst in jaren heeft het Amsterdamse label Scotch & Soda te maken met een omzetdaling. In een persbericht meldt het bedrijf dat de totale omzet met 3% is gedaald tot € 328,7 miljoen. Het nettoverlies bedroeg bijna €13 miljoen. Toch gaat het bedrijf niet saneren, zegt de nieuwe topman Frederick Lukoff, sinds 1 september 2019 CEO van Scotch & Soda, tegen het FD. Daarnaast zegt Lukoff te willen groeien in het buitenland en daarbij de Amsterdamse waarden als tolerantie, homorechten en legaliseren van cannabis benadrukken: “Deze stad is zijn tijd heel ver vooruit. Die waarden zijn exporteerbaar, zeker in een wereld waarin ze onder vuur liggen.”

In boekjaar 2018-2019 investeerde Scotch&Soda veel geld in de transformatie van het merk van een Nederlandse groothandel naar een internationaal omnichannelbedrijf. De Scotch & Soda-activiteiten in België en Luxemburg zijn onder meer overgenomen, inclusief 24 eigen winkels en een groothandel. Tevens zijn er in een jaar tijd 48 nieuwe winkels bijgekomen.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0