Voor het eerst in jaren heeft het Amsterdamse label Scotch & Soda te maken met een omzetdaling. In een persbericht meldt het bedrijf dat de totale omzet met 3% is gedaald tot € 328,7 miljoen. Het nettoverlies bedroeg bijna €13 miljoen. Toch gaat het bedrijf niet saneren, zegt de nieuwe topman Frederick Lukoff, sinds 1 september 2019 CEO van Scotch & Soda, tegen het FD. Daarnaast zegt Lukoff te willen groeien in het buitenland en daarbij de Amsterdamse waarden als tolerantie, homorechten en legaliseren van cannabis benadrukken: “Deze stad is zijn tijd heel ver vooruit. Die waarden zijn exporteerbaar, zeker in een wereld waarin ze onder vuur liggen.”
In boekjaar 2018-2019 investeerde Scotch&Soda veel geld in de transformatie van het merk van een Nederlandse groothandel naar een internationaal omnichannelbedrijf. De Scotch & Soda-activiteiten in België en Luxemburg zijn onder meer overgenomen, inclusief 24 eigen winkels en een groothandel. Tevens zijn er in een jaar tijd 48 nieuwe winkels bijgekomen.