Omzetstijging bij outletcentrum The Style Outlets
In de eerste helft van 2024 zag het outletcentrum van de Spaanse multinational NEINVER een omzetstijging van 17%. De gemiddelde uitgaven per klant stegen eveneens met 10%. Naast de stijging in klantuitgaven nam ook de verkoopdichtheid toe, waarmee de opwaartse trend van de afgelopen jaren wordt voortgezet en de recordcijfers van 2023 worden overtroffen.
Nieuwe merken, hoge bezettingsgraden en een unieke winkelervaring
Amsterdam The Style Outlets heeft zijn aanbod in de eerste helft van 2024 verder uitgebreid, wat de positie als groeipartner voor merken versterkt. Nieuwe merken zoals Schiesser, Van Dalen, Vila en Chasin vonden hun weg naar het centrum, terwijl Jack & Jones de bestaande winkel uitbreidde. Deze ontwikkelingen versterken de samenwerking tussen NEINVER en de BESTSELLER groep. Naast de uitbreiding van het aanbod, blijft Amsterdam The Style Outlets zich inzetten voor een unieke winkelervaring door middel van evenementen en acties.
Internationaal
Op internationaal niveau bleven NEINVER’s outletcentra en retail- en vrijetijdsparken groeien met een omzettoename van gemiddeld 8% in H1 2024. De 21 centra, verspreid over Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland en Polen, behaalden samen meer dan €763 miljoen omzet en trokken meer dan 33 miljoen bezoekers in de eerste helft van het jaar. De bezettingsgraad bereikte 97%, waarmee de prognoses werden overtroffen. NEINVER heeft een leidende positie in de Europese retailmarkt met 516.000 m² winkelruimte, 1.600 winkels en meer dan 800 nationale en internationale merken. Naast nieuwe winkels worden er ook renovatieprojecten uitgevoerd in outletcentra in Madrid en Italië.