Digel AG zag in het eerste kwartaal van dit jaar een stijging in de omzet van 10,4 procent. De verkopen aan groothandelsklanten stegen zelfs met 11,6 procent. De sterkste groeimarkt was thuismarkt Duitsland, waar een plus van meer dan 12 procent was te zien.
Philipp Tausch, marketing manager bij Digel: “De laatste jaren was er al een groei van 7 tot 8 procent te zien. Dat is nu nog beter. Dit komt door de implementatie van de schoenencollectie 3,5 jaar geleden. Dat is een mega succesverhaal geworden.” Ook de Ceremony collectie voor feestelijke gelegenheden, vernieuwd met een vintage thema, was mede verantwoordelijk voor de groei. Andere sterke onderdelen van Digel waren pakken en vesten. Tausch: “NOS is sleutelfactor in het succes van alle zaken die we doen. 60 tot 65 procent van alle omzet komt uit NOS verkopen.”
Daarnaast verhoogde Digel haar opslagcapaciteit met 40 procent tot 22.000 vierkante meter door middel van een investering van 6 miljoen euro. Dat maakt hun gehele opslagcapaciteit geschikt voor 450.000 hangende goederen.