‘Ouderwets goede sfeer’ op Panorama

Euforie alom op de vakbeurs Panorama, die op 19, 20 en 21 januari plaatsvond in het ExpoCenter City in Berlijn. Dankzij het grote aantal bezoekers op de eerste twee beursdagen steeg het totale bezoekersaantal met 20 procent ten opzichte van de vorige editie.

De beurs trok meer dan 50.000 bezoekers uit bijna honderd landen. Naast detaillisten uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland was er een significante toename van internationale bezoekers uit de Benelux, Scandinavië, Engeland, Ierland, Polen en Tsjechië. “De stemming in de tien hallen was alle drie de beursdagen heel positief”, zegt Jörg Wichmann, CEO van Panorama Berlijn. “De standhouders waren heel tevreden en het grote aantal nieuwe exposanten leek erg onder de indruk.” De Panorama betrok dit jaar een nieuwe etage, waarbij het aantal vierkante meter beursruimte (33.000 m2, verspreid over negen zalen) nog eens met 4.000 m2 groeide. Door de toeloop van nieuwe exposanten was er vraag naar een groter oppervlak, verklaart Jörg Wichmann, CEO van Panorama Berlin. “We zijn blij dat we een oplossing hebben gevonden.” Met name het aantal stands op schoenen- en tassengebied was flink uitgebreid. De halindeling bleef hetzelfde, maar werd verder geoptimaliseerd en gestructureerd.

Rob Schalker van Transit Textiles (A Fish Named Fred) zegt over de Panorama: “Ik had niet verwacht dat het zo druk zou zijn. We hebben orders geschreven tot in Mongolië aan toe en nieuwe klanten gekregen in Zweden, Hong Kong en Singapore. Er hing een goede vibe, iedereen had er weer zin in. Alleen het aantal Nederlanders viel me tegen. Ik hoop ze op de Modefabriek te zien.” René Tuerling van de Tuerlings Fashion Group deelt zijn mening. “Ik ben heel enthousiast over de Panorama. De detaillist krijgt zo’n mooi en informatief platform aangeboden in Berlijn. Toch laten veel kleine winkeliers de beurs liggen, er zouden veel meer Nederlanders kunnen komen.” Richard van Tienhoven, die voor het eerst met CasaModa en Venti op de Panorama stond, heeft de beurs als positief ervaren. “Er werd veel aandacht besteed aan de standbouw, waardoor we per merk de juiste sfeer konden neerzetten. De uitstraling van onze stands paste perfect bij de collectie. Zeker voor herhaling vatbaar.”

www.panorama-berlin.com

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0