De organisatoren van Panorama Berlin denken verder dan de klassieke seizoenen. Met het nieuwe fashion pop-up concept presenteert de beurs een cross-seasonaal concept met als missie het versterken van de band tussen retailers, fabrikanten en consumenten. De eerste stap zal worden gezet in januari wanneer Panorama Berlin zijn “Brand Avenue” presenteert op het vliegveld van Tempelhof Airport in Berlijn. Op een oppervlakte van ongeveer 10.000 vierkante meter zullen merken in modulaire merkpaviljoens worden gepresenteerd. De grootte van de oppervlakten en de indeling van de paviljoens zullen net zo individueel zijn als de merken zelf. Hier hebben de merken de mogelijkheid om hun producthighlights in een nieuwe omgeving te tonen – met een duidelijke focus op het product, het merk en de storytelling.
En als tweede stap wordt de “Brand Avenue” in de zomer het “Brand Village” met een gecureerde merk- en productportfolio en verschillende lifestyle-thema’s. De “Brand Avenue” wordt het “Brand Village”. Als een mobiel fashion pop-up evenement in de vorm van een roadshow zal het concept dan, als derde stap, op tournee gaan en op verschillende locaties stoppen. Samen met de retailsector plant en organiseert Panorama Berlin deze evenementen op de plaatsen waar de consumenten te vinden zijn. Met interessante modethema’s verpakt in de lifestyle van de consument, gecureerde gezochte merken, druppels, limited editions en after-event parties, weerspiegelt dit nieuwe concept perfect het veranderende consumentengedrag. Dit flexibele fashion pop-up concept brengt consumenten, retailers en merken op een emotionele manier bij elkaar en kan altijd en overal worden gebruikt als een pop-up evenementruimte, zelfs op meerdere locaties tegelijk.